Troværdighed, troværdighed og troværdighed
For at skabe god pr, skal der være en god historie. Den skal findes og bearbejdes, så den bliver vinklet skarpt og præsenteret for relevante journalister. Det lyder banalt, men kræver mange års erfaring og et solidt netværk blandt danske journalister - det har Textbox. Det er Textbox filosofi, at man ikke tæppebomber redaktionerne med hvad-som-helst. Vi leverer kvalitet frem for kvantitet. Den gode historie giver høj troværdighed blandt journalisterne, og den er alfa og omega for et godt samarbejde. Det er vejen til god pr til en fornuftig pris.

I tæt samarbejde med kunderne, er det Textbox speciale at rådgive it-virksomheder i at finde den gode historie, udarbejde det relevante materiale og præsentere det for medierne.

1 + 1 = 3
Hver dag sidder landets journalister og søger efter den gode historie. Langt de fleste redaktioner har skarpe deadlines, og der er ofte krav om, at journalisten skal levere mange (gode) historier på kort tid.
Textbox opgave er, at assistere sine kunder i, at præsentere de gode historier for journalisterne, så de hurtigt og nemt kan få inspiration til at skrive dagens artikler. Det er vigtigt at være opmærksom på, at Textbox ikke har indflydelse på hvad journalisterne skriver, men er topprofessionel når der skal udarbejdes materiale, der kan vække redaktionernes interesse.

Det er dig, som kender din virksomhed bedst, og derfor skal du være villig til et tæt samarbejde med Textbox. På den måde finder vi frem til de gode historier, der naturligvis findes i dit firma. Som kunde hos Textbox vil du således opleve, at der bliver stillet masser af spørgsmål til din virksomhed fra en it-kyndig journalist. Møg irriterende - men du bliver glad for det, for historien bliver bedre.

De pr-opgaver som Textbox påtager sig, falder ind under følgende kategorier.

Produktprofilering
Synliggørelse af produkter og it-løsninger er klassisk pr og udmønter sig i pressemeddelelser eller case-historier. Textbox har stor erfaring med at skrive, layoute og ikke mindst målrette materialet til de helt rigtige modtagere.
Eksempel på pressemeddelelse.

Textbox koordinerer gerne pressemøder, udlån af testprodukter samt opsøgende journalistkontakt.

Person- og virksomhedsprofilering
Ved at udnytte din virksomheds interessante, nytænkende eller skæve personligheder kan Textbox hjælpe med at profilere dine ansatte og derved din virksomhed, i medierne. Man kan ligeledes bruge virksomhedens profil, værdier eller holdninger som løftestang til at skabe historier, der kan synliggøre firmaet i forhold til konkurrenterne.

Formålet med denne teknik er, at tiltrække nye medarbejdere eller synliggøre forretningen gennem de ansatte. I praksis kan det eksempelvis være kronikker, debatindlæg eller ekspertindlæg. Denne metode er mere tidskrævende end produktprofilering, men et meget stærkt værktøj, der sætter redaktionel fokus på din virksomhed.
Eksempel på en klumme/debatindlæg.

Du er naturligvis altid velkommen til at ringe eller e-maile for et uforpligtende møde.